Ile kosztuje kolportaż ulotek? Od czego zależy cena dystrybucji ulotek?

Klienci szukający firmy zajmującej się kolportażem ulotek często zastanawiają się co wpływa na cenę takiej usługi. Prawda jest taka, że składa się na to szereg czynników i aby podać klientowi cenę musimy najpierw poznać założenia kampanii reklamowej.

Bezadresowy kolportaż ulotek
Ten model dystrybucji materiałów reklamowych zakłada dostarczanie ulotek/gazetek do skrzynek pocztowych w zabudowie wielorodzinnej (blokach) bądź w zabudowie jednorodzinnej (do domków)
Cena w tym przypadku jest wyrażona w przeliczeniu na sztukę.

Podstawowe czynniki, które wpływają na cenę:
– nakład: w przypadku małych nakładów np. do 5000 szt. często cena będzie ryczałtowa i z pewnością będzie wyższa w przeliczeniu na sztukę niż dla większych nakładów.
– rodzaj zabudowy: uśredniając przeciętnie w ciągu jednego dnia pracy jeden dystrybutor jest w stanie dostarczyć w blokach blisko 3 razy więcej ulotek niż w domkach. Stąd oczywiście rodzaj zabudowy przekłada się na cenę dystrybucji ulotek.
– obszar: cena w przypadku blokowisk w Warszawie będzie niższa niż w przypadku kolportażu do bloków w małych miejscowościach.
– cykliczny kolportaż czy pojedyncza akcja reklamowa: w przypadku stałej współpracy klient jest w stanie zwykle otrzymać rabat.
– format materiałów reklamowych: kolportaż gazetek reklamowych jest w wyższej cenie niż ulotek. Wynika to oczywiście z różnicy w wadze materiałów.

W związku z tym każdą wycenę robimy indywidualnie, przy uwzględnieniu powyższych czynników. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i bardzo dobrej znajomości topografii miasta firma Kolpodruk jest w stanie przygotować taką wycenę błyskawicznie.

Czy warto kierować się wyłącznie ceną podczas wyboru firmy zajmującej się kolportażem ulotek?

Naszym zdaniem absolutnie nie. W branży istnieją podmioty, które wyceniają realizację zleceń poniżej kosztów pracy.. W ten sposób z pewnością pozyskają wielu klientów, ale proszę sobie samemu odpowiedzieć jaka jest wtedy jakość wykonanej dystrybucji ulotek 😊

To na co radzimy zwrócić uwagę w takie sytuacji to forma raportu jaką otrzymamy od Zleceniobiorcy. Dobrze, jeśli firma dostarczy raport w postaci:
– listy wykonanych adresów
– dokumentacji zdjęciowej
– tras GPS